Maanteeameti taustakontroll - mis infot sealt saab ja miks seda kasutama peaks?


19 Oct
19Oct

Maanteeameti sõiduki taustakontroll on kasutatud auto ostul üliväärtuslik. Sealt võib saada teada auto kohta terve ajaloo ja seda täiesti tasuta. Mida kauem auto Eestis olnud on, seda põhjalikuma ülevaate saab.

Viide asub SIIN


Aga lähme natuke täpsemaks - mida sealt siis otsima peaks?

  1. Auto läbisõit ja selle muutumine ajas. Maanteeametist on näha kui palju on olnud auto läbisõit ülevaatuste teostamise hetkel. Lisaks joonistab süsteem ka graafiku. Läbisõit peaks olema ajas kasvav. Selge probleem on siis, kui läbisõit on langenud, aga tasuks silmas pidada ka seda, et kui läbisõit aasta jooksul muutnud ei ole, siis miks auto terve aasta seisis? (äkki oli suurem avarii ja pikk taastamine?)
  2. Auto varasemate omanike arv. Minu hinnangul see eriti oluline ei ole, aga siiski… on võimalus teada saada, et mitu omanikku on autol varem olnud.
  3. Ülevaatuste (mitte)läbimiste ajalugu. Täpselt on näha see, et kas auto on ülevaatused läbinud ja kui ei ole siis mis põhjusel. Näiteks kui on näha, et autol pole kehtivat tehnoülevaatust ja viimasel ülevaatusel on kirjas, et “käsipidur puudub”, siis on võimalus müüjalt kohe küsida, et kas see viga on korda tehtud.
  4. Sõiduki päritoluriik. See teema on veidi laiem, aga üldiselt tasub ettevaatlik olla näiteks Leedust toodud autodega (see ei ole reegel) ja Rootsist imporditud CNG gaasiautodega, millel puudub hooldusajalugu (neid kasutatakse seal taksodena). 
  5. Piirangud. See on isegi veel kõige olulisem. Mnt.ee näitab ära kui sõiduk on kohtutäituri poolt arestitud või on autole seatud registerpant. Sellisel juhul jäta see auto kindlasti ostmata. Ilma taustakontrolli tegemata ei pruugi sa seda enne teada kui alles autot ümber vormistades!
  6. Hävinenud sõiduk. Mnt.ee näitab ära kui Eestis kasutusel olnud sõiduk on teinud niivõrd suure avarii, et on tunnistatud kasutuskõlbmatuks ehk “kantud maha”. Väiksemaid liikluskahjusid näeb Liikluskindlustusfondi koduleheküljelt lkf.ee.
  7. Ülevaatuse ja kindlustuse kehtivus. Kui on plaanis autoga proovisõidule minna, siis enne tuleks kontrollida, et kas üldse tohib.
  8. Tehnilised andmed - kui rasket haagist vedada tohib, mis on kütusekulu, palju on auto mass jne.


Kuna mnt.ee taustakontroll on tasuta, siis ära jäta seda mitte kunagi tegemata. Sealt võib selguda “üllatusi”.

Kui auto on värskelt Eestisse imporditud ja ei ole veel arvele võetud, siis on võimalus teostada tasuline kontroll VIN-koodi alusel. Võimalusi on selleks mitmeid - vininfo.ee, autodna.ee või vastav margiesindus. Isegi kui kontroll on tasuline, siis isiklikult soovitan selle lisakulu teha. Ainuüksi läbisõidu õigsuse teadmine on väga suur väärtus.

Uudisena kuulsin hiljuti, et mnt.ee taustakontroll on jõudnud nii kaugele, et mingitel juhtudel on näha ka välisriigi viimane fikseeritud läbisõit (näiteks Soomest toodud autode puhul). 


Palle Kõlar / Autoarikas.ee BLOGI


Comments
* The email will not be published on the website.