29 Dec
29Dec

Autor - Palle Kõlar / Autoärika BLOGI / Autoringlus.ee

Kasutatud auto ostu protsessi osaks on kõne või kiri automüüjale. Selle kontakti käigus on võimalik auto kohta üsna palju infot saada ja otsustada, et millist autot oleks üldse mõistlik vaatama minna. Autosid on turul palju ja kõiki ei jõua üle vaadata, seega õigesti sõnastatud kõne või kiri on hea moodus kiiremini parima autoni jõuda.

Kõige rumalam asi, mida teha automüüjaga kontakteerudes on küsida ainult, et kas ja millal saab autot näha? Vastus sellele küsimusele on “jah saab” ja sobiva aja leidmine ei ole takistuseks. Tegelikkuses auto kohta mingit infot nii ei saa ja vead selguvad alles kohapeal.

Mõistlikum oleks kulutada veidi rohkem aega ja küsida siiski auto kohta mõned küsimused:

  1. Kus auto asub? Tihti on kuulutuses asukoht märkimata või ei vasta tegelikkusele, sest auto on koos müüjaga näiteks kolmeks nädalaks suvilasse sõitnud. Seega alusta sellest küsimusest juhul kui sa ei ole auto asukohas kindel.
  2. Kas autol on hetkel vigu? Kui jah, siis milliseid? See on oluline küsimus, sest müüjad ei pruugi kuulutuses mainida kõiki auto puudusi. Neid võib olla nii palju, et sa ei soovigi enam seda autot vaatama minna. Kui müüja vastab, et vigu ei ole, aga hiljem proovisõidu käigus selgub siiski, et autol on puudusi, siis on põhjust küsida soodsamat hinda.
  3. Kas auto kerel on roostet või muid iluvigu? Need ei pruugi olla piltidelt nähtavad ja see on asi, mida sooviks siiski teada enne kui sõita teise Eesti otsa autot vaatama.
  4. Kas te olete auto omanik tehnilises passis? Kui vastus on jah, siis uuri lisaks kui pikalt on auto müüjale kuulunud? Kui vastus on ei, siis küsi kes on auto omanik? Võib selguda, et auto omanikuks on hoopiski müüja vend, kes on hetkel välismaal ja kes ei ole müügidokumente ette valmistanud ja kellel puudub nii id-kaart kui mobiil-id. Sellisel juhul ei ole tehingu vormistamine võimalik ja mõistlik oleks oodata kuni vend tagasi jõuab. Kui autot müüb ettevõte, siis küsi kas auto on ettevõtte oma või komisjonimüügis? Ettevõttelt ostes saab pretensioonide korral pöörduda Tarbijakaitseametisse, eraisikult ostes mitte.
  5. Kas hooldusajalugu on mingil kujul olemas? Näiteks kas on olemas hooldusraamat või arved/tšekid varasemalt teostatud hooldus- ja remonttöödest? 
  6. Millal oli viimane hooldus/õlivahetus? Kui autol puudub hooldusajalugu ja varasemate hoolduste kohta puudub igasugune info, siis arvesta, et pärast ostu lisandub koheselt kulu hoolduse näol. Samuti on sellises olukorras keerulisem veenduda auto läbisõidu õigsuses.
  7. Mis rehvid on autol all? Milliseis seisukorras need on? Kas autoga tulevad kaasa ka teised rehvid? Seda küsimust küsides võib selguda, et autol on juuli kuus all talverehvid, sest auto on pikalt seisnud. 
  8. Millal ja kus autot näha saaks? See küsimus võiks olla viimane ja seda tuleks küsida ainult siis kui eelnevad vastused olid sellised, mida sa kuulda lootsid.


Palle Kõlar 

Autoärika BLOGI

Autoringlus.ee AUTODE E-POOD

Rohkem infot autorist leiad SIIT

Autoringluse Youtube kanali leiad SIIT


Comments
* The email will not be published on the website.