Millise auto saab 3000€ eest?


29 Mar
29Mar

Kindlasti sattub seda artiklit lugema ports inimesi, kes mõtlevad, et “just sellises hinnaklassis autot ma otsingi ja mis ma siis selle eest leida võiks?”. Need lugejad võivad kasutada seda artiklit kui soovitust, et mida sellisest hinnaklassist eeldada ja millele tähelepanu pöörata. Artikli teises pooles on ka mõned head näited minu elust. Hetkel on olukord igapäevaelus ka selline, et auto ostu võivad plaanida inimesed, kes muidu meeleldi ühistransporti kasutavad, kuid hetkel kontakte vältida soovivad. Ja sel juhul on üsna reaalne, et auto võib just sellest hinnaklassist olla.

Erinevalt hinnaklassist 1000€ on 3000€ selline hinnaklass kus ostjal võiksid olla juba veidi täpsemad soovid ja eelistused. Kui 1000€ auto puhul on eelkõige oluline, et ta käivituks ja liiguks ja homme teele ei jääks, siis 3000€ hinnaklassi puhul võib eeldada, et antud autoga peaks saama sõita aastaid. Auto peaks olema kõlblik läbima tehnoülevaatust ja ilmselt ka mingeid mugavusi pakkuma. 

Kuid enne detailidesse minemist pean ühe asja lahti seletama. 3000€ eest on võimalik saada selline auto, mis on veatu ja mis ei vaja remonti pika aja jooksul. Samas on ka võimalik saada auto, millel on juba ostes ports vigu küljes, ülevaatust ei läbi ja nõuab pidevalt remonti. Asi taandub tegelikult margi ja mudeli valikule. Ja väga palju loeb auto suurus ja see, et kas tegu on lihtsa väikeautoga või 20 aastat vana luksusautoga.

Toon ka 2 näidet:

  1. Hetkel on Auto24-s müügis mitu väikest autot hinnaga 2800-3340€, mis on kõik uuemad kui 2010a ja sõitnud vähem kui 100000km (Skoda Fabia, Nissan Micra, Renault Clio jne). On üsna reaalne, et enamus neist on väga heas korras ja kuna kõik on bensiinimootor+manuaalkasti kombinatsiooniga, siis võib ennustada ka üsna väikeseid hoolduskulusid. Lisaks on kõikidel autodel üsna tagasihoidlik lisavarustus, mis tegelikult tähendab seda, et on vähem asju, mis saavad katki minna.
  2. Samas hinnaklassis 2800-3200€ on võimalik endale osta 2000-2003 aasta Audi A8, millel on V8 bensiinimootor ja ports erinevaid mugavuslisasid. Ei väida hetkel, et müügis olevatel Audidel kindlasti kõigil palju vigu on (kuna ma ei ole neid autosid päriselus näinud), aga kuna neil on kõigil sada asja, mis saavad katki minna, siis on neil kindlasti rohkem puudusi kui sama hinnaklassi keskmisel Skoda Fabial või Nissan Micral. Ja loomulikult on tulevikus ülalpidamiskulude erinevus mitmekordne vs eelmine näide. 

Ühesõnaga, kui sul on 3000€ ja sa soovid endale selle eest autot, siis tuleb kõigepealt väga hoolega läbi mõelda, et mis on su kindlad soovid ja nõudmised autole. Mida vähem nõudmisi on, seda uuema ja korralikuma auto sa selle eelarve eest saad. Tundub üsna lihtne ja loogiline, aga sellest hoolimata teevad inimesed aeg-ajalt rumalaid otsuseid ja ostavad endale selle eelarve eest vale auto. Loomulikult ei tohiks kunagi autot osta nii, et auto kogueelarve on 3000€ ja siis tehagi tehing hinnaga 3000€. Mingi “ootamatuste reserv” peaks igal auto omanikul alati jääma. 

Kui määrata enda jaoks ette, et soovin kindlasti suurt autot, millel on veokonks, nelikvedu, nahksisu, 7 kohta ja automaatkast, siis sellega on võimalik oma potensiaalne valik nii koomale tõmmata, et midagi ei jäägi sõelale. Ja kui ka peaks jääma mõni üksik auto, siis on üsna reaalne, et see auto ei pruugi olla tehniliselt korras, sest muid nõudmisi oli nii palju ja seisukord ei ole valiku tegemisel esiplaanil. Pigem tuleks sellises olukorras tõmmata mõned oma nõudmised nimekirjast maha. Sel juhul on valikus palju rohkem sõidukeid ehk on võimalik üle kontrollida mitu autot ja valida nende hulgast kõige korralikum. 

3000€ hinnaklass on automüüja jaoks selline, et tal ei ole võimalik pakkuda uueväärset autot. Ei ole võimalik likvideerida kõiki iluvigu, vahetada välja kõiki pooleldi kulunud (aga toimivaid) juppe ja keerata autole alla uusi Continentali rehve. Muidu ei saaks enam tegu olla 3000€ autoga, vaid oleks juba 4000€ auto või 5000€ auto. Ostja peab arvestama sellega, et auto hind on 3000€ ja ostes peab olema mingil määral paindlik. Vastasel juhul võib sobiva auto leidmine kujuneda meeletult pikaks protsessiks ja lõpuks ikkagi ideaalset ei leia. Loomulikult ei pea ostma selle raha eest autot, millel mootor lekib õli ja käigukast ragiseb, aga kui kerel on paar kriimu, rool on kulunud või tagumine kojamees ei tööta, siis sellest ei tohiks ennast häirida lasta. 

Konfliktid automüüjate ja ostjate vahel selles hinnaklassis algavad peaaegu alati sellest, et ostja eeldab, et 3000€ peaks andma talle uue auto, kuid müüja arvab, et ta pakub parimat mida selle eelarve eest pakkuda saab. Müüja poolt oleks tore mainida ära, et mis puudused autol on ja ostja poolt oleks viisakas mitte “jooksu panna” juhul kui need puudused on tegelikult ebaolulised ja auto siiski õigustab oma hinda. Soovitan keskenduda kõige olulisemale - mootor, käigukast ja rooste. Veermik on ka oluline komponent autost, aga veermikku on kõige soodsam remontida ja kui kuskil on mõni väike lõtk, siis see võib paarikümne euroga remonditav olla.

Olen ise alates 2019 kevadest pidevalt automüüja rollis olnud ja müünud ka autosid just nimetatud 3000€ hinnaklassis. Viimased kuud on selleks Autoringluse nimeline autode e-pood. Olen kohanud ostjaid äärmusest äärmusesse. On paar täiesti mõistmatut kontakti olnud, kus algne huvi auto vastu kaob mingil minu jaoks täiesti mõistmatul põhjusel või vastupidi. Loomulikult lisan ka mõned mahlasemad näited:

  1. Auto jäi müümata selletõttu, et ostja sõber arvas, et tossab liiga palju. Tegelikult oli südatalv ja miinuskraadid ja auto oli nädal tagasi läbinud heitgaasitesti ideaalse tulemusega.
  2. Auto jäi müümata, sest salong oli nii must, et ostja abikaasa keeldus autosse istumast. Autol oli paar päeva varem teostatud salongi keemiline puhastus ja kui kuskil oli mustust, siis mingil määral jalamattidel. Kusjuures tehnilisi puudusi ega roostet autol ei olnud. Lisaks veel madal läbisõit, täielik hooldusajalugu margiesinduses, kahed rehvid ja veljed jne. Ma olen kahjuks kindel, et sama paar ostis hiljem oluliselt kehvemas tehnilises seisus auto, millel oli ainsaks boonuseks veidi puhtam salong.
  3. Minu kätte sattus kunagi üks BMW, mis oli kiire ja ilus, aga tehnilisi vigu oli nii palju, et isegi heal mehaanikul kuluks mitu päeva ja mitusada eurot, et auto korda saada. Mootor lekkis õli, kardaanilaager undas, veermik kolises, käigukast töötas kahtlaselt, paljud lisad ei toiminud jne. Selle auto ostis üks noorem mees, kes kõiki vigu teadis ja ütles, et kuna kere on väga hea ja mootori saab ka lihtsalt korda, siis talle sobib. Hind oli ka muidugi turu üks soodsamaid, ehk siis auto seisukorraga kooskõlas ja vead said ostjale telefoni teel ette loetud.

Kokkuvõtteks - 3000€ eest võib saada väga korraliku auto, millel ei ole suuremaid vigu ostuhetkel ja ilmselt saab autot paar aastat üsna muretult kasutada. Seda siis juhul, kui autole ei ole erilisi nõudmisi ja eesmärgiks on saada soodsalt punktist A punkti B. Kui tahta 3000€ eest osta luksusklassi auto, siis peab kindlasti arvestama sellega, et auto seisukord on ~keskpärane, autol on vigu ja autot omades on kindlasti tulemas mõni kulukam üllatus.

Tänud lugemast! 


Palle Kõlar 

Autoärika BLOGI

Autoringlus.ee AUTODE E-POOD

Autoringluse Youtube kanali leiad SIIT

Automaakler.ee AUTODE OSTUEELNE KONTROLL


Loe lisaks:

Kuidas teha enne ostu proovisõitu?

Mida küsida automüüjale helistades?

 

Comments
* The email will not be published on the website.